כשאר הילד גדל, כבר מתחילת חייו, הוא מתחיל לתת משמעות לחלקים המרכבים את העולם סביבו, למשל רואה מכונית, ולומד לתת את המשמעות, כלי תחבורה – קטגוריה, וכן אמצעי לנוע ממקום למקום במהירות – תפקיד, מורכב ממנוע, דלק, תא נוסעים, הגהה וכו' – ממה הדבר מורכב.
הרעיון הכולל הוא היכולת של הילד כבר מגיל קטן לבנות מושגים אצלו בראש, ולאחסן מידע הקשור אליהם. ההמשך של אותה היכולת היא ללמוד את הקריאה, כל אות היא סימול, שמקשרים אליו צליל, וכל כמה אותיות הופכים למילה, וכל כמה מילים משפט.
מה שמחזק את כל מה שאמרנו, הוא שמשמעות המילה "אות" פירושה סימן, האות היא סימן – סמל לצליל שהיא מייצגת.
היסוד עליו יושבת הקריאה היא הפיכה של האותיות, לסמלי צלילים, אך הילד גם יכול להתבלבל בקריאת האותיות, למשל- במקום לקורא את האות פי יקרא את האות כף, כיוון שצורה דומה להם, לכן חשוב לפתח את יכולת ההבחנה הוויזואלית של הילדים, ע"י הקריאה נעשית מדוייקת יותר, וקלה יותר.
כדאי לנסות את אימון שיפור היכולות הוויזואליות שלנו
