שיפור יכולות ורבליות - מאמר 3

כעת נדבר על שיפור יכולות שפתיות שקשורות בחשיבה והגיון.

נציג בפני הילד מצבים שונים מחיי היום – יום, למשל יעקב רוצה להכין שוקו. ונתחיל לעבוד על פיתוח היכולת של:

קשר סיבה תוצאה – נסביר לילד שצריך להמיס את אבקת השוקו בתוך המים, ואז האבקה נמסה, ולכן נבקש מהילד להשלים את המשפט, "האבקה נמסה כי" ותשובה – יעקב ערבב אותה.

קשר פעולה ומטרה [תכלית] – יעקב שם חלב בתוך האבקה, מדוע? התשובה "בגלל שיעקב רצה להכין שוקו הוא שם חלב באבקה"

קשר של ניבוי או חיזוי – למשל נשאל אם יעקב ישפוך יותר מדי חלב אז – ותשובה – "הכוס תישפך"

חשוב מאוד – בשעה שאתם עובדים עם הילד, צריך להדגיש לילד את מילות המפתח שקשורות לקשר אותו אתם מלמדים, בסיבה תוצאה יש להדגיש בניגון את המילה -כי, קשר פעולה מטרה המילה – בגלל או כדי ש.. , קשר ניבוי – במילים אם ואז.

בהצלחה

 

לדעת איך לעזור - אולי גם תקראו על:

הבנת ההפרעה של קשב וריכוז עוזרת לנו להבין את מקור הקושי של הילד בכל פעילות לימודית, אין כאן עצלנות של הילד או התעקשות לא ללמוד, אלא קושי הנובע מהפרעה נוירולוגית, ולכן יש להיות יותר סבלנים ומכילים לילדים הסובלים מהפרעה זאת.

לימוד הקריאה הוא תהליך שמתחיל עם קריאה מפענחת, היינו לימוד הצלילים של האותיות, והרכבת המילים. שלב ההמשך הרכישה של היכולת להבין את הנקרא, מה שמכונה הבנת הנקרא. ושלב אחרון הוא פיתוח של אסטרטגיות קריאה. שלב זה המסיים את התהליך, מתחיל בשנות הילדות המאוחרות.

Scroll to Top